Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących

im. 9 Drezdeńskiej Brygady Artylerii
i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Morągu

Zagraniczne
praktyki zawodowe

Rekrutacja
2020/21

PRZEJDŹ>



Powrót

31 Marca 2015 godz: 23:26:54

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

2 kwietnia przypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

W swoim przesłaniu z 2 kwietnia 2012 sekretarz generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych podkreślił, że:

„Coroczne obchody Światowego Dnia Wiedzy na temat Autyzmu mają zachęcić do podejmowania takich działań i zwrócić uwagę na niedopuszczalną dyskryminację, nadużycia i izolację, jakich doświadczają ludzie dotknięci autyzmem i ich najbliżsi. Jak podkreśla Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych, osoby z autyzmem są równe wobec prawa i przysługują im wszystkie prawa człowieka i podstawowe wolności”.

Zachęcamy i zapraszamy całą społeczność szkolną do wyrażenia swojej solidarności 
z osobami z autyzmem:

· dodajcie niebieski kolor do ubrania,

· pomalujcie paznokcie na niebiesko,

· propagujcie tę akcję w Internecie,

Społeczność naszej szkoły wzięła udział w akcji Samorządu Uczniowskiego – Zagraj w niebieski. Każdy uczeń w dniu 31 marca otrzymał niebieską wstążkę na znak solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem. Na korytarzu w gablotach zamieściliśmy informacje dotyczące autyzmu.

10 rzeczy o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem” – Ellen Notbohm

- Przede wszystkim jestem dzieckiem. Mam autyzm. Nie jestem autystyczny.
- Cały czas się rozwijam. Ani ty ani ja nie możemy wiedzieć, na co mnie będzie stać w przyszłości”
- Mam bardzo czuły zmysł powonienia. Wyraziste zapachy mogą powodować przykre nudności, nie mogę ich znieść
- Mam nadwrażliwy zmysł smaku lub nie czuję smaku, dlatego często zjadam tylko 2-3 potrawy, tylko tyle jestem w stanie zaakceptować.
- Myślę w sposób konkretny. Język traktuję dosłownie, kiedy mówisz:
„Wal prosto z mostu” rozglądam się gdzie jest ten most
„ Małe piwo” – szukam alkoholu
- Mam ograniczony zasób słów i trudno jest mi opisać potrzeby i uczucia
- Posługiwanie się językiem sprawia mi trudność, dlatego mam lepszą percepcje wzrokową – pokaż mi jak zrobić to zadanie zamiast tłumaczyć słownie
- Słuch jest najczęściej najbardziej uszkodzonym zmysłem, przewrażliwiony zmysł słuchu może powodować ból i zaburzać rozwój mowy i społecznego uczenia się. To co wydaje się lenistwem, jest w rzeczywistości wynikiem niezdolności do selekcjonowania i przetwarzania zwyczajnych dźwięków
- Pomagaj mi w nawiązaniu kontaktów społecznych
- Skupiaj, proszę uwagę na tym co potrafię, a nie na tym czego nie potrafię
- To prawda, że nie najlepiej radzę sobie w kontakcie wzrokowym i w rozmowie. Czy zauważyłeś, że nie kłamię, nie oszukuję, nie plotkuję o kolegach, nie osądzam innych ludzi. Prawdopodobnie nie będę dobrym koszykarzem. Jednak dzięki umiejętności skupiania uwagi na detalach i rzeczach niedostrzegalnych dla innych mogę być drugim Einsteinem, Mozartem, van Goghiem – ONI TAKŻE MIELI AUTYZM
- Diagnoza „ Dziecko ma autyzm” nie jest wyrokiem. Prawdziwą tragedię stanowi nie autyzm dziecka lecz utknięcie w żalu i zaprzeczaniu

 Opiekun Samorządu Uczniowskiego Agnieszka Wymentowska-Derezińska

 

 

galeria: ŚDzA

utworzona: 31 Marca 2015 godz: 23:03:50
przez: HPast

HPast



Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcacych im. 9 Drezdeńskiej Brygady Artylerii w Morągu, ul. Kujawska 1
tel./fax (089) 757 2670, poczta elektroniczna: mgzszio@poczta.onet.pl
autor: Grzegorz Malinowski